Săptămâna redactorului „altfel”

Ca în fiecare an, săptămâna „Școlii altfel” este și pentru mine săptămâna „redactorului altfel”.

Ieri (29 mai), am fost să-i revăd pe prietenii mei, cei mici, de la Școala nr. 1 din Pantelimon. Copiilor de clasa a II-a le-am citit o povestire din Amintiri din copilării, apoi am vorbit cu ei despre igiena orală, pe baza cărții Igiena orală pe înțelesul copiilor. Am descoperit împreună la ce sunt buni dinții, de ce dinții permanenți nu sunt permanenți și cum să periem dantura în mod corect.

Apoi am fost găzduit de clasa a III-a, copiii alegând prin vot – democrație, nu povești! – să stăm de vorbă despre bani. Le-am arătat cartea Lecții financiare pentru copii și am învățat ce este acela un buget, ce am putea face pentru a câștiga bani și cum să cheltuim banii astfel încât să ne ajungă.

Am întâlnit copii isteți și frumoși, gata să își pună imaginația la treabă.

Astăzi, am continuat seria întâlnirilor cu copiii, de data asta la editură (Viață și Sănătate). Nu mai puțin de 40 de pici de la Grădinița nr. 3 din București au venit să vadă cum „se face cărțile”. Am făcut un tur complet. Am vorbit despre povești, despre ce am vrea să ne facem când vom crește mari… Am mâncat bomboane și am văzut mașinăriile uriașe din tipografie.

Mâine, vor mai veni și alții. Dacă săptămâna este altfel, atunci să fie altfel pentru toată lumea. Chiar și pentru redactori.

 

Leave a Reply

